dissabte, 11 de maig del 2013

- HISTORIA DE LA SEUA FORMACIÓ -



Tot va començar amb les ganes de superació i de créixer, musicalment parlant, d'un grup de joves que gràcies a la confraria Santa Maria Magdalena de Castelló van conèixer el món dels Tambors i Bombos tant en l'àmbit de la Setmana Santa com en l'àmbit festiu de la ciutat junt amb la Germandat dels Cavallers de la Conquesta. 




La decisió de formar un grup nou de Tambors en la nostra ciutat no va ser fàcil, ja que no es fàcil crear una secció sense material, membres i sense possibles actes per a donar-se a conèixer. Una vegada presa la decisió, i gràcies a la Germandat dels Cavallers de la Conquesta, la secció va prendre forma dins del sí de la associació amb només 7 membres (8 a hores d'ara) i en el mes d'Octubre del 2012 van començar amb els assajos i la creació de nous tocs, així com l'elecció d'un nom adequat ("Tambors i Bombos de combat - Desperta Ferro! -") i de la redacció dels seus estatuts o reglament intern. 

La secció té al capdavant de l'àmbit musical al jove de 17 anys Eduardo Picazo Ferreiro, que des de ben xicotet ha demostrat els seus dots en el món de la percussió i la passió que sent per colpejar qualsevol tipus d'instrument. Edu està estudiant el grau professional de percussió en el Conservatori de música de la ciutat i açò i, principalment, gràcies a la seua habilitat, la secció ha anat avançant amb les noves marxes i tocs, a més d'haver fet que els membres de la secció milloren en la seua tècnica i habilitat.




La secció es va fixar una data límit per a la seua estrena i presentació en societat, la data només estava a menys de 5 mesos de la formació del grup, la qual cosa feia que havien d'aprendre ràpid per a donar una bona impressió i no decebre a la Germandat que tant suport els ha proporcionat. La data havia de ser un dia de gran importància per a l'associació, es va triar  el dia de Proclamació de la màxima representant de la Germandat per a les festes de la Magdalena 2013, la jove Marta Font Ramos; per dos motius, primerament per ser un acte que marca l'inici d'un nou any fester i així, doncs començar la història de la secció des d'un punt de partida fix, i en segon lloc, perquè el dit acte reuneix a un gran nombre de persones del món fester i social i seria un bon dia per a donar a conèixer al nou grup de joves que, a partir d'eixe dia, posaran el ritme en les desfilades i actes dels Cavallers.




- DESPERTA, FERRO! -






(castellano) 

HISTORIA DE SU FORMACION


"Todo comenzó con las ganas de superación y de crecer, musicalmente hablando, de un grupo de jóvenes que gracias a la cofradía Santa  María Magdalena de Castellón conocieron el mundo de los Tambores y Bombos tanto en el ámbito de la Semana Santa como en el ámbito festivo de la ciudad junto a la Germandat dels Cavallers  de la Conquesta. 

La decisión de formar un grupo nuevo de Tambores en nuestra ciudad no fue fácil, ya que no es sencillo salir de la nada y poder empezar a trabajar con material y un número suficiente de miembros.  Esto fue posible gracias a que  la sección comenzó a coger forma dentro del seno de la Germandat dels Cavallers de la Conquesta con solo 7 miembros (8 a día de hoy) y en el mes de Octubre del 2012 empezaron con los ensayos y la creación de nuevos toques, así como la elección de un nombre adecuado  (“Tambors i Bombos de combat – Desperta Ferro! –“) y de la redacción de sus estatutos o reglamento interno. 

La sección tiene al frente al joven de 17 años, Eduardo Picazo Ferreiro, que desde bien pequeño ha demostrado sus dotes en el mundo de la percusión y  la pasión que siente por  golpear cualquier tipo de instrumento.  Edu está estudiando el grado profesional de percusión en el Conservatorio de música de la ciudad y  esto y, principalmente, gracias a su habilidad, la sección ha ido avanzando con las nuevas marchas y toques, además de haber hecho que los miembros de la sección mejoren en su técnica y habilidad. 


La sección se fijó una fecha límite para su estreno y presentación en sociedad, la fecha solo estaba a menos de 5 meses de la formación del grupo, lo que hacía que debían aprender rápido para dar una buena impresión y no decepcionar a la Germandat que tanto apoyo les ha proporcionado.  La fecha debía ser un día  de gran importancia para la asociación, se eligió pues el día de Proclamación de la máxima representante de la Germandat para las fiestas de la Magdalena 2013, la joven Marta Font Ramos; por dos motivos, primeramente por ser un acto que marca el inicio de un nuevo año festero y así pues empezar la historia de la sección desde un punto de partida fijo,  y en segundo lugar, porque dicho acto reúne a un gran número de personas del mundo festero y social y sería un buen día para dar a conocer al nuevo grupo de jóvenes que, a partir de ese día, van a poner el ritmo en los desfiles y actos dels Cavallers."




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada